úterý 22. října 2013

Recenze: Mezi světy


Název: Mezi světy
Autor: Tonya Hurley
Žánr: Fantasy
Nakladatelství: Fortuna Libri
Díl: 2.
Série: Ghostgirl
Anotace: Dějí se věci…! Petula bojuje o život a Scarlet se rozhodne ji s Charlottinou pomocí zachránit, ať to stojí cokoli, třeba i Damenovu lásku nebo její život.


Ghostgirl se vydává opět do svého milovaného Hawthorne, aby pomohla Scarlet získat její sestru zase zpátky na loď živých. Charlotte už je dávno na onom světě a vyřizuje společně s ostatními telefonáty. Jenže problém je, že jí nikdo nevolá. Pak se tady také objeví i ta záhadná Maddy, Charlottina nová kamarádka. I ona se vydá zpět do Hawhorne. Mezitím se duše Petuly seznamuje s malou Virginií. Postupně objevují, kolik toho mají společného...

Celý děj není jen z pohledu Charlotte. Naopak, je z pohledu vypravěče. Jen mě trochu mátlo to, že to bylo ze začátku jakokdyby o Charlotte, pak Scarlet, přidala se i Petula, Damen a dokonce i duo Wendy. Zprvu to bylo matoucí a já se navíc nedokážu pořádně dostat do děje, když je to z vypravěčova pohledu. Občas si i představuji pod hlavní postavou sebe, ale takhle to nejde. Ok, tohle je trochu ulítlí, já vím, ale třeba taková Sophie Mercerová vypadá skoro jako já. No, ale přestanu odbíhat od tématu... Prostě mi tento styl psaní nevyhovuje. Pak jsem měla občas i dojem, že to je spíš pohádka. Občas to bylo až dětinský. Už si ani nepamatuju, jak jsem se tvářila před třemi roky, když jsem knihu četla poprvé. No, teda spíš u toho prvního dílu... Byla jsem jen blbá páťačka.


A oblíbené postavy? Nejoblíbenější jednoznačně Scarlet. Už mám trochu radši i Charlotte, chovala se trochu vyspěleji a tak. Zato Damen u mě trochu klesl, vůbec nechápu proč, ale teď už nepatří mezi mé favority. Jinak jsem měla ráda všechny postavy. Všichni v nitru své duše působili poněkud mile. Tedy pardon, zapomněla jsem na Maddy. Tu jsem přímo nesnášela, jestli mi rozumíte. Byla to taková... mrcha! S prominutím... Pořád Charlotte naváděla k něčemu špatnému a sama smrděla, jako kdyby se navoněla snad tunou parfému špatnosti. Pak taky co z ní bylo, že...

A co bych si měla myslet o konci? No já nevím, konec byl... nudný. Skoro jako všechny části knihy. Kniha mě poněkud zklamala, čekala jsem od toho víc. Něco, jako reakci mého mladšího já. Série se okamžitě stala mou nejoblíbenější. Ale teď? No, celkově se pohybuje asi na druhé, třetí příčce (je jich tam ale víc).

Kdybych to tak shrnula, kniha byla zajímavá, ale první díl byl lepší. Řekla bych, že tohle je slabina celé trilogie.¨

Hodnocení: 8/10

Co obálka? Ta je krásná. Ne nádherná, to je spíš ta třetí. I ty třpytivé stránky jsou bezva. Akorát jsem z toho měla třpytivou ruku.

Obálka: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jaky je váš názor? :)