pondělí 3. února 2014

Recenze: Moře nestvůr


Název: Moře nestvůr 
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 2.
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304
Rok vydání: 2010
Anotace: Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku - jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řechkých pověstí, mu teď usiluje o život...
Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů - hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu...
<3
Stručný děj
Percymu už je třináct. V poslední den školy si myslí, že už se nic hrozného stát nemůže, ale to se plete. Percyho a jeho přítele Tysona ale napadnou obři. V poslední chvíli je přijde zachránit Annabeth (měla podezření a tak se vydala za Percym) a společně všichni tři odjedou do tábora polokrevných. Tam na ně čeká další nemilé překvapení. Thaliin strom někdo otrávil a do tábora se dobývají nezvaní hosté. K tomu všemu propustili Cheiróna a Percy zjistí, že jeho Tyson není jen kamarád. Je to kyklop a zároveň Percyho bratr. Takovými věcmi se ale Percy nezdržuje a jde s Annabeth a Tysonem na výpravu do moře nestvůr.

Tumblr
Postavy
Sice jsem říkala, že je mám Percyho ráda, ale poslední dobou mi přišel trochu.. otravný. Však víte jací hlavní hrdinové dokážou být. Myslí si, že jsou nejdůležitější a tak. Někdy mi i přišlo, že Percy je spíš syn Athény než Poseidóna. Sice občas se to autor snaží zakrýt, ale ono to vždycky vyjde na povrch. Pak je tu Tyson, kterého jsem ze začátku moc nemusela, ale pak už jsme si na něj zvykla. Annabeth jsem si nechala nakonec, jelikož je to moje vůbec nejoblíbenější postava z celé série. Annabeth je chytrá a milá, tak proč ne, že.

Love ReadingPonaučení
Myslím, že tato série se skvěle hodí pro milovníky řecké mytologie. Mě osobně vždycky mytologie zajímala. Nevím, jestli jsem začala mít ráda Poseidóna od té doby, co jsem viděla Percyho nebo byl můj oblíbenec dřív. Každopádně mám proto sérii ještě radši.
Většinu příběhů, které se tady vypráví jsme už znala, ale ráda jsme poznala nové či si osvěžila paměť u těch zapomenutých. Většinou mě příběhy v knížkách číst nebaví, ale tady mě to kupodivu bavilo. Ani jsem se to nesnažila přečíst co nejrychleji.


ARGO II
Můj názor
Sice byl tenhle díl tenčí než předchozí, ale bavil mě víc. Ne že by mi záleželo na délce, ale přišlo mi to lepší. Většinou u mě v sériích vítězí druhé díly. Nevím proč. No, ale zpátky k Percymu. Tenhle díl mi přišel poutavější, celkově zajímavější. Možná to je tím, že jsme ještě neviděla film a tak jsem nevěděla, co se stane. No, občas mi to ale předvídatelné přišlo. Párkrát se stalo, že jsme si řekla, co se asi stane a ono se to pak vážně stalo. Jen nevím, něco tomu pořád chybělo. Nějakou jiskru jsem tam postrádala.


Hodnocení: 8/10

Obálka se mi líbila víc, než první. Je pěkně lesklá...

Obálka: 8/10

zdroj obálky: bux.cz
doplňující obrázky: weheartit.com

             Děkujeme nakladatelství Fragment  za poskytnutí recenzního výtisku.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Jaky je váš názor? :)