sobota 10. května 2014

Recenze: Zpívající město


Název: Poslední čarodějka: Zpívající město

Autor: Christoph Marzi
Série: Poslední čarodějka
Díl: 1.
Žánr: Fantasy, YA
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Anotace: Catalina žije poklidným životem u starého malíře map. Učí se u něj jeho krásnému řemeslu. 
Jednoho dne připluje do města létající galeona Medúza a z ní vystoupí zlověstné postavy v maskách harlekýnů. Catalinin život se v ten okamžik od základu změní. Harlekýni slídí po městě a šíří kolem sebe chlad, temnotu a strach. Mají jediný úkol: zmocnit se Cataliny a dostat ji na stranu zla. Catalina utíká a s překvapením zjišťuje, že je obdařena prastarými a mocnými čarodějnými schopnosti, které už nikdo jiný neovládá. 
Dokáže Catalina utéct před temnými postavami a zůstat na straně dobra? Nebude to snadné. Své čarodějné schopnosti teprve objevila a její nepřátelé jsou vždycky krok před ní…


Příběh
Catalina žije už několik let žije u starého kreslíře map. Matka ji opustila, když byla ještě malá. Zatím měla normální život, učila se řemeslu svého mistra. I když občas mluvila s větrem a kreslíř si myslel, že je blázen, ona se považovala za normální. Jenže pak do města přijela nějaká loď s tajemnými postavami. Catalinin život se obrátil vzhůru nohama. Postavy ji hledají a chtějí ji přetáhnout na špatnou stranu. Catalině nezbude nic jiného než utíkat. A k tomu všemu zjišťuje tajemství, které jí její matka a kreslíř celou tu dobu tajili.

Postavy
Catalinu jsem si oblíbila hned od začátku. Jednak se mi nestává, že by byli postavy stejně staré jako já a jednak na mě prostě působila mile. Přijde mi, že ji člověk prostě nemůže nemít rád. Pak je tady Jordi. Ze začátku, jsem si myslela, že může mít tak deset let. Působil velmi nevyspěle. Jak se ale děj vyvíjel dál, i Jordi mi najednou přišel moudřejší a mnohem vyspělejší. Co se mi ale nelíbilo, že autor ty dva dal hned do kupy. Já bych s tím buď ještě počkala, nebo bych to tak nepřeháněla! Jak dlouho spolu byli? Jeden den?

Moje hodnocení
Ze začátku mě knížka moc nebavila. Ani jsem moc nevnímala, co čtu. Pak se ale děj pohnul a já jsem se do toho čím dál víc zažírala. Ne že bych přímo hltala stránky, ale knížka mě dost bavila a občas bylo těžké se od ní odtrhnout.
A děj se odehrával v Barceloně! To město mám strašně ráda a jednou bych se tam chtěla podívat! Takže bylo super, že Catalina s Jordim mi už udělali průvodce.
Děj byl z pohledu vypravěče, takže jsem měla přehled o všem, co se dělo a jak to bylo. Občas mám problém se takhle do knížky začíst, ale tentokrát jsem kupodivu problém neměla. Naopak, četlo se to fakt dobře.
Abych to shrnula, knížka je velmi poutavě napsaná a vážně jsem si jí užila. Přesně to pravé na čtení o přestávkách a pozdě večer. Nemůžu ale říct, že byla dokonalá, prostě existují i knížky, co jsou poutavější a i lépe napsané.

Hodnocení: 8/10

Obálka je vážně povedená! Loď, pera, řetízek... Všechno pohromadě vypadá nádherně! Hlavně díky ní jsem se rozhodla si knížku přečíst.

Obálka: 9/10

Zdroj obálky: google.com
Doplňující obrázky: weheartit.com

jeme nakladatelství Fragment  za poskytnutí recenzního výtisku.

2 komentáře:

  1. Já jsem tuhle knížku četla asi v 11ti, 12ti (muselo to být nějaké starší vydání, dokonce se to i jinak jmenovalo :D) a ani si nepamatuju, jestli mě bavila - jen vím, že druhý díl jsem přežívala jen stěží :D Ale možná to mohlo být tím, že jsem na to ještě neměla věk... nevím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom starém vydáním jsem cosi četla, no :) Já si zkusím druhý díl přečíst, tak snad se tím prokoušu :D

      Vymazat

Jaky je váš názor? :)